19 Ağustos 2022 Cuma

Youtube'da Karşılıklı Abone Sorunu

  Youtube da kendime ait içeriklerin videolarını yayınlamak için bir kanal açmıştım. Tek amacım oynamış olduğum oyunların, kullandığım bazı mobil uygulamaları ve doğayla ilgili çeşitli videolarımı bende diğer youtube kullanan kişiler gibi videolarımı yüklemekti. Başlangıçta herhangi bir izlenme amacım yoktu. Belli bir süre sonra izlenmeler kendiliğinden arttı ve takipçiler gelmeye başladı. 

 Abone sayısının az da olsa artmaya başladığını gördüm. Youtube bildirimleri de bunu gösteriyordu. Sonra bazı abone olanlar videoların altına " kanalına abone oldum sende abone ol" şeklinde yorumlar gördüm. Hatta bazıları diğer videolarımı da yazmış aynı yorumu kopyala yapıştır şeklinde yazmış. İşte karşılıklı abonelikler burada başlıyor. Sizde bu kişilerin kanalına gidip yorum yazdığınızda orada yorumunuzu gören kişi videonuza gelip yine aynı şekilde abone oldum sizde olun yada bazıları komşu oldum sizde komşu olun şeklinde yorumlar yazıyor. Devam ederseniz youtube tarafından istenmeyen yapay abonelik sorunu ortaya çıkıyor.

 Başlangıçta size masum geliyor. Şöyle düşünüyorsunuz ne olabilir ki alt tarafı abonelik ama durum öyle değil. Öncelikle karşılıklı abonelik yapan yotube kullanıcılarının sizden beklentileri oluyor.Adı üzerinde karşılık bekliyorlar. Yorumlarında "ben senin videonu izledim, sende benim şu videomu izle" şeklinde yorumlar yapıyorlar. Ayrıca istemediğiniz yada bilmediğiniz içeriklerle ilgili video izlemek zorunda kalıyorsunuz. 

 Birçok youtube kanallarındaki video yorumlarını bakınız bunu kolaylıkla anlayabilirsiniz. Burda sorun youtube bunu yapay abone olarak kabul edip  karşılıklı yapılan abonelikleri silebiliyor. Hem sizin hem de karşılıklı yaptığınız kişinin zamanı boşa harcanmış oluyor. Üstelik bu şekilde yapılan izlenmeler yotube tarafından kabul edilmiyor ve izlenme süreleri ve abonelikler siliniyor. Hatta kanalın kapanma ihtimali ortaya çıkıyor.

 Bu durumda karşılıklı aboneler arasında güvensizlik oluşuyor yani kullanıcılar birbirinden şüpheleniyor. Acaba bu kişi gerçekten kanalıma abone oldu mu? yada videomu izleyip abone mi oldu? ve abone olduktan sonra çıktı mı? Malesef birçok karşılıklı abonelik yapanlara yotube da güvenmeyin. Kısa bir süre sonra abone olup abonelikten çıkabiliyorlar.

  Geçenlerde bir canlı yayında gördüm. Düzenli olarak takip ettiği ve neredeyse her canlı yayına katıldığı birisinin kendi kanalına abone olmadığını yazmış. Bu durumda bir taraf kendisini kandırılmış olarak görüyor.

 Kısaca karşılıklı abonelikten uzak durunuz. Buna zaman harcayacağınıza kanalınızı nasıl geliştireceğinize ve nasıl kaliteli içerikler üretip doğal takipçi sayısını arttırmaya çalışın. Karşılıklı abonelerin kanalları kapandığında yada kanalları aktif olmadığı zaman abone sayınızdan düşeceğinide bilin.Eskilerin dediği gibi taşıma su ile değirmen dönmez. Son olarak da karşılıklı abone yapanların çoğu bilinçsiz ve youtube kurallarından haberi yok. Kanallarını incelediğimde telif hakkı olabilecek videoları yüklemişler.           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.