9 Şubat 2022 Çarşamba

Fiat Egea İsyan

  Son zamanlarda araba incelemelerini izlerken youtube da değişik videolar bulunduğunu gördüm. Ülkemizde en çok satılan araçlar arasından kendisini bulan Fiat Egea birbirinden farklı motor seçenekleri bulunması nedeniyle araç inceleme videolarında da en çok tercih edilen modellerden bir tanesi olduğunu gördüm.

 Bazı videolarda araç aşırı şekilde abartılarak övülürken bazılarında da deyim yerindeyse yerden yere vurulmuş olduğunu gözlemledim. Bunun temel nedenleri insanların araç satın alırken teknik verileri incelememesi yada ekonomik zorunluk olmasıdır.

 Öncelikle bazı videolarda ısrarla benzinli egea nın gücünü kanıtlama amacı ısrarla rampalar da yüksek devirlerde kullanarak aracın rampa çıktığını hatta abartılı şekilde dizel bir araç kadar güçlü olduğunu söyleyenler de var.

 Aracın motor seçenekleri benzinli 1.4 ve 1.6 e torq, dizel motorları 1.3 ve 1.6 multijet,turbo benzinli ise 1.0 firefly olarak ülkemizde satışa sunuluyor.

 Fiyat olarak en ucuzu 1.4 benzinli olanıdır. İnsanlar gereksiz yere bu modelden yüksek beklentilere giriyorlar. Bu motor ve 1.6 benzinli olanı atmosferik motor olduğundan tork olarak düşüktür. Yani performansı turbo motorlu araçlara göre düşük olacaktır. Bu nedenle rampalarda dizel ve turbo benzinli araçlar kadar performans beklemeyin. Bazı videolarda 1.4 motorun dizel kadar performanslı olduğunu belirterek yanlış bilgi veriyorlar.

 Ayrıca bir araç satın almadan önce o aracın motorunun teknik verilerini bakın ve araştırın. Aldıktan sonra pişman olma durumu olabilir yada araç motoru beklentinizi karşılamayabilir.

 Aşağıdaki video da böyle bir durum yaşanmış.Her ne kadar araç sahibinin sinirden üslup uygun olmasa da araçtan memnuniyetsizlik olmuş. 


 Birde atmosferik motorlarda rampaları yüksek hızlarda çıkmak için düşük viteste yüksek devirle çıkmak gerekiyor. Tabi bu da yakıt olarak daha fazla yakması ve motordan daha fazla ses gelmesine neden olacaktır. Rampalar da aracın bayılmaması için diğer bir yöntem yolda tehlike durumu yoksa yüksek hızla yani halk tabiriyle kaptırıp gitmek gerekir. Yani rampalara önceden hızlı bir şekilde girmeniz gerekir. Böylelikle araç daha az benzin yakar fakat güvenlik olarak uygun değildir.

 Egea gibi benzinli araçlarda diğer bir sorun diyelim ki rampada önünüze ağır bir araç çıktı yavaşladınız ve tekrar hızlanmanız turbolu araçlara göre geç oluyor hatta rampa çok dikse yüksek hızlara ulaşamıyorsunuz.

 Bu yazıdaki amaç Egea yı kötülemek değil bu sorunlar sadece egea da değil birçok atmosferik motorlu araçlarda da aynıdır.Tabi sorun olarak görenler için.

 Eğer performans istiyorsanız  aynı aracın 1.6 yada 1.3 dizel modellerini tercih ediniz fakat 1.4 benzinli egea alıp araçtan yüksek performans beklemeyin. 1.4 motorlu egea aracı yavaş kullanan ve performans ihtiyacı olmayan sürücülere hitap eden bir modeldir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.